Много хора бъркат PR с рекламата, без да знаят, че това са две напълно различни дисциплини. Ето защо днес ще говорим за PR: какво е това, как да го прилагаме и каква е разликата между връзките с обществеността и маркетинга.

„Хората рядко са наясно с истинските причини, които мотивират действията им.“
– Едуард Бернайс

Защо PR е толкова значимо за бизнеса?

Накратко, PR е дисциплина, чиито методи са насочени към създаване и поддържане на връзки между марка и обществеността.

blog post

Фирмен имидж – управление на репутацията на организацията. Да, имидж и репутация не са едно и също нещо. Въз основа на анализа на репутацията на марката се изгражда допълнителна PR стратегия, за да се формира правилно положителен образ в съзнанието на потребителите.

С разработването на имиджа се занимава цял екип или PR агенция. Но кой всъщност е публикува всичко?

PR мениджърът е специалист, който помага за укрепване на имиджа на компанията пред обществото. Той работи с потенциални клиенти, медии, акционери, организации, държавни агенции, благотворителни фондации и други, за да изгради правилната репутация и имидж на марката.

Какво трябва да може един PR специалист?

  • Да пише и разпространява качествено съдържание.
  • Да създава съдържание за социални мрежи, дава бърза обратна връзка.
  • Да има умения за писане на реч (текстове за публично говорене).
  • Да анализира общественото мнение, за да изгради PR стратегия за близкото бъдеще.
  • Да разработва PR стратегии за изграждане на репутация на марката и нейното популяризиране.
  • Да създава съдържание за уеб ресурси.
  • Да изгражда връзки с власти, организации, инвеститори и други.
  • Да разработва на антикризисни стратегии в случай на критични ситуации.

PR методи

  • Информиране чрез медии, статии, съобщения и пресконференции. Тук може да присъства Native Avdertising.
  • Издаване и популяризиране на печатни материали – списания, каталози, плакати и др.
  • Спонсорство.
  • Активно присъствие на събития или интервюта.
  • Създаване на снимки и видеоклипове, които показват обекта на PR от най-добрата страна.

PR функции

  • Маркетинг
  • Социални
  • Вътрешни (дейности в компанията)
  • Икономически
  • Политически

Author

Светослав Пеловски

Leave a comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *