
Много хора бъркат PR с рекламата, без да знаят, че това са две напълно различни дисциплини. Ето защо днес ще говорим за PR: какво е това, как да го прилагаме и каква е разликата между връзките с обществеността и маркетинга.
„Хората рядко са наясно с истинските причини, които мотивират действията им.“
– Едуард Бернайс
Защо PR е толкова значимо за бизнеса?
Накратко, PR е дисциплина, чиито методи са насочени към създаване и поддържане на връзки между марка и обществеността.

Фирмен имидж – управление на репутацията на организацията. Да, имидж и репутация не са едно и също нещо. Въз основа на анализа на репутацията на марката се изгражда допълнителна PR стратегия, за да се формира правилно положителен образ в съзнанието на потребителите.
С разработването на имиджа се занимава цял екип или PR агенция. Но кой всъщност е публикува всичко?
PR мениджърът е специалист, който помага за укрепване на имиджа на компанията пред обществото. Той работи с потенциални клиенти, медии, акционери, организации, държавни агенции, благотворителни фондации и други, за да изгради правилната репутация и имидж на марката.
Какво трябва да може един PR специалист?
- Да пише и разпространява качествено съдържание.
- Да създава съдържание за социални мрежи, дава бърза обратна връзка.
- Да има умения за писане на реч (текстове за публично говорене).
- Да анализира общественото мнение, за да изгради PR стратегия за близкото бъдеще.
- Да разработва PR стратегии за изграждане на репутация на марката и нейното популяризиране.
- Да създава съдържание за уеб ресурси.
- Да изгражда връзки с власти, организации, инвеститори и други.
- Да разработва на антикризисни стратегии в случай на критични ситуации.

PR методи
- Информиране чрез медии, статии, съобщения и пресконференции. Тук може да присъства Native Avdertising.
- Издаване и популяризиране на печатни материали – списания, каталози, плакати и др.
- Спонсорство.
- Активно присъствие на събития или интервюта.
- Създаване на снимки и видеоклипове, които показват обекта на PR от най-добрата страна.
PR функции
- Маркетинг
- Социални
- Вътрешни (дейности в компанията)
- Икономически
- Политически
Author